…Μέσω του ταμπάκου που κάπνιζα ήταν ο κόσμος όλος που καιγόταν, που καπνιζόταν, που ανασχηματιζόταν σε αχνό προκειμένου και πάλι να εισαχθεί εντός μου. Για να τηρήσω την απόφασή μου να κόψω το κάπνισμα, όφειλα να κατορθώσω ένα είδος αποκρυστάλλωσης – δηλαδή, χωρίς να το συνειδητοποιήσω επακριβώς, περιόρισα τον καπνό στο καθεαυτό είναι του: σε ένα φύλλο που καίγεται. Έκοψα τους συμβολικούς δεσμούς μου με τον κόσμο, έπεισα τον εαυτό μου ότι δεν θα έχανα τίποτε από το θέατρο, από το τοπίο, από το βιβλίο που μελετούσα, εάν τ’ αντιμετώπιζα χωρίς την πίπα μου. Κατέληξα, δηλαδή, στο ότι πρέπει να έχω άλλους τρόπους κατοχής αυτών των αντικειμένων, και όχι μέσω εκείνης της θυσιαστικής τελετουργίας. Αμέσως μόλις πείστηκα γι’ αυτό, η θλίψη μου περιορίστηκε στην ασημαντότητα.
Ζαν Πολ Σαρτρ, «Το είναι και το μηδέν»
Ιστολόγιο προορισμένο να φιλοξενεί τα κείμενα της στήλης "Ελεύθερος Σκοπευτής", παλιότερα, περί το 2000, στην Καθημερινή, αργότερα, από το 2007, στον Επενδυτή, ύστερα μερικά ορφανά και ξέμπαρκα. Από τις 20/7/2019 η στήλη ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ έκανε "επανεκκίνηση" στη συνεταιριστική Εφημερίδα των Συντακτών, στην έκδοση του Σαββατοκύριακου, και κατά κάποιο τρόπο είναι σαν να βρήκε εκεί τον φυσικό της χώρο. To be continued...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο θρίαμβος του Μόμπι Ντικ
Η Εφημερίδα των Συντακτών, 20-21/6/2026 «Λέγε με Ισμαήλ». Λίγοι έχουν διαβάσει όλο το έπος «Μόμπι Ντικ», των 900 και κάτι σελίδων στις ελλην...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου